.

igår var jag full och idag har jag varit bakis. jag tycker inte det är kul att vara full längre, och definitivt inte att vara bakis heller (men när har det varit det?). eller jo, det är kul att vara full, så länge du vet var har har dina ben och du kan titta rakt fram. men det är inte kul att vara jättefull längre, när man måste fylla i sina minnesluckor dagen efter och få bakfylle-ångest. 
 
jag har någon minneslucka från igår och jag är inte helt hundra på allt jag sagt/gjort men jag tror ändå det är sånt som man lätt kommer över eller som inte nämns direkt. men jag är ändå sur på mig själv för att jag tydligen ännu inte riktigt har lärt mig att jag ska ta det lite lugnt när jag inte ätit ordenligt eller har druckit mer än två - tre öl på ett ganska bra tag. mest ångest har jag över att jag hatar den personen jag kan bli ibland när jag har alkohol i kroppen, att jag ska ta upp/berätta totalt oviktiga (viktiga för mig, oviktiga för andra) saker som jag verkligen borde hålla för mig själv eller prata om i nyktert tillstånd men omdömet faller ju något så fruktansvärt och det känns ju såå ok att berätta för den personen i just den stunden. och tillbaka till minnesluckorna känns det ju ganska jobbigt när man saknar viktiga detaljer om vad man nu berättade och hur mycket man sa.
- så jag måste erkänna att det kanske känns lite jobbigt att gå till jobbet nästa gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0