.

idag var det dags att dra igång med kurs #4, fysik a! har john, samma som i matte d, och han tycker jag är bra så det blir nog, som sagt, bra! på vår första labb på onsdag ska vi mäta densitet i geléhallon, haha kul.

slutade skolan vid tolv, gick hem och gjorde tomatsoppa till lunch. drack kaffe med conne och sen blev det storstädning! mest för conne, hon har dels städat sitt egna rum grundligt, sen har hon med dammat och dammsugit och torkat golv i köket, vardagsrummet och hallen! såååå duktigt! behövdes verkligen. i hallen, i hörnet där brandsläckaren står fanns cola-fläckar sen min första kväll här i kalmar när vi varit ute och kom hem på natten och simon spillde ut hela sin cola på golvet. han torkade såklart det värsta då, men sen tog det han typ två veckor och tillsägelse att torka upp resten. självklart blev det inte ALLT. men nu är det fint och känns mycket fräschare! själv städade jag bara mitt rum, dammsög, dammade lite och vädrade.

jag gick tillbaka till skolan vid halvtre för då skulle vi få lite info om de naturvetenskapliga programmen som finns här på linnéuniversitetet. var helt ok info, ganska översiktligt men jag har inga direkta frågor att ställa än för jag har inte haft tid att sätta mig ner med programkatalogen. ville vänta tills efter tentorna så jag hade en mindre sak att panika över. skrev ett mejl till hon som hade infon tidigare ikväll om jag kunde boka ett litet möte med henne och sen får vi se vart det leder hän!

efter infon åkte jag, anna och johanna till maxi och storhandlade! när vi var klara efter en väldigt lång tid släppte anna av mig och när jag kom innanför dörren luktade det så friskt och gott! (då städade conne fortfarande) härligt! jag gick ut på en liten powerwalk/springrunda och när jag kommit hem och duschat cyklade jag hem till johanna där hon och anna höll på att fixa kvällsmat. griljerad skinka och grönkålssoppa. (aldrig ätit grönkålssoppa men det var faktiskt gott! lär ju definitivt sätta igång magen snart...) jag och jacob som inte gjort något var i alla fall nöjda och belåtna!

provade massa kläder i johannas garderob med. jättemycket fint som jag skulle vilja ha hängandes i min. framförallt färg!! så synd att jag dock inte haft vågot bära allt.

nu ska jag slänga mig i sängen och kolla desperate housewives (emma hoppas du håller på att kolla ifatt!) imorgon är det obligatorisk upprop till kemi b kl 9!

Kommentarer
Postat av: Anna

Maxad dag!!

2012-03-27 @ 11:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0