.

tidigare idag började jag seriöst att gråta för att mitt internet inte fungerar. ibland bara, typ några minuter och sen lägger det av. och när de väl fungerar är det så fruktansvärt segt. det är sämre anslutning inne på mitt rum men jag tycker ändå att det fungerat bra sen jag flyttade hit och desto bättre har det funkat i köket och vardagrummet men nu funkar det knappt där, inte ens i vardagsrummet om jag sitter en och en halv meter från routern. det gör inte saken bättre att de andras internet fungerar precis som vanligt. förstår liksom inte om det är min dator eller internetet, när jag felsöker har det inte med min dator att göra. men det gör mig så frustrerad att jag inte vet vad det är som är fel och att jag inte kan göra något åt det. och att jag annars inte har någon som kan hjälpa mig. visst att det är sjukt irriterande att jag inte kan surfa som jag vill, men just nu behöver jag faktiskt det i skolsyfte. vi får så mycket uppdateringar på vår moodle-sida angående våra stuider, jag måste kunna kolla mitt schema, min mejl osv. jag har kemi-test som jag måste göra innan kursen är slut och för att kunna göra det måste jag ha en internetanslutning. och sen är det dags att börja tenta-plugga och då kan internet vara väldigt bra att ha till hands. jävla skit.

när jag väl kom in på internet och lyckades få fram ett ungefärligt schema för våra tre kommande kurser blev jag sur för att de har lagt in mer föreläsningar i schemat kring påsk så nu kan jag inte alls stanna hemma lika länge jag som hade velat, eftersom det är en labb måste jag gå på den vilket gör att jag bara kommer kunna åka hem en helg. jag trodde jag skulle kunna få en vecka om jag bara hoppade över en förmiddag. och tågen är sämst på hemvägen med massa byten som jag ens undrar om jag kommer hinna med/hitta. och jag måste åka hem då för vi har obligatorisk gruppövning kl 8 dagen efter.

ledsen_tjej_92

Kommentarer
Postat av: emma

typiskt :(

2012-03-11 @ 10:28:29
Postat av: Moster

Har du fått det att funka? Nåt Jari kan hjälpa dig med?

2012-03-11 @ 21:30:01
Postat av: linda

nej.. eller det funkade jättebra igårkväll på mitt rum, bara ett litet avbrott på ngn minut, detsamma imorse. men i eftermiddags så testade jag att logga ut från mitt "konto" på datorn och sen in igen och då funkade det? hade ett avbrott till nu i kanske tio min. du kan ju gärna höra med honom vad han kan tro det är? tänkte om det skulle vara mitt nätverkskort men det har vi ju redan bytt en gång tidigare.. när jag ska diagnostisera felet så säger det bara att det är dålig signalstyrka och att datorn är för långt ifrån åtkomstpunken/routern. blir knäpp på sånt :((

2012-03-12 @ 20:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0