live från kalmar

okej, så nu är jag framme! tog cirka tre timmar och det var inte alls så svårt att hitta som jag trodde. det var jobbigt när jag åkte, kändes ensamt och lite småjobbigt så jag fick börja sjunga högt för att jag skulle tänka på något annat. när jag väl var framme hälsade jag på mina andra två roommates (förutom conne då) som heter sofia och simon. jag åt pizza som de beställt till mig och tittade på true blood med de andra.

här är fint, mitt rum är jättestort, kanske till och med större än mitt därhemma eller känns det vara så för att jag har snevägg i skåne men inte här. hur som, kallt är här i alla fall (inne alltså)! känns nästan som the phoenix i london!! fick se snö på vägen också, men här är inte snöigt dock. hur som, bäddade min säng och svirrade om, för vid halvsju skulle några av simon klasskompisar (sjömän) komma på förfest. vi skulle till sjösjukan ("sjukan") där det tydligen var hattnatt (fulast hatt vinner, dock hade nog alla missuppfattat/struntat i det för ingen hade det haha) jaja, det kom först tre killar, sen kom där en tjej och senare två killar till (nästan det första den ena av dom sista killarna sa till mig var "gud vilket fint hår du har"). jag har lärt mig två nya drickspel, på det ena fick jag typ dricka hela tiden, men fuskade lite för jag ville inte bli sååå full och göra bort mig första kvällen...

tog taxi ner, kostade typ 20 spänn, asbilligt! (per person då) jag fick gå in som simons gäst eftersom sjukan är ett ställe för humanister, sjömän (lambda), meskaliner (mediefolk typ). conne har köpt ett stödmedlemskap så hon kan gå in där, men de andra får ta med sig två gäster in, så jag kunde komma in utan problem. typ det första som hände var att killen som tog betalt frågade efter mitt nummer (tydligen är han värsta bocken, men kunde ju varit kul ändå)

HUR SOM, jättekul att träffa massa nya människor, allt är liksom nytt och just då kändes allt asbra! skitbillig dricka (en fatöl för 20 kr, fatcider 25 kr osv) längesen jag fick så många komplimanger och folk som ragga på en, både snygga och osnygga och alla är äldre (både positivt och negativt)!

återkommer! nu ska jag skriva en handlelista, så vi kan åka och handla sen! sen ska vi tydligen ha lite tacokväll men ännu mer nya folk ikväll, spännande! och kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0