.

matten var ännu värre i torsdags. jag tyckte jag hängde med när john (min lärare) gick igenom på tavlan men sen helt plötsligt var allt blurrigt och jag tittade ner i mina papper och allt var som främmande tecken blandat med massa siffror. det jobbiga är att eftersom vi alla kommer från olika platser och har haft olika lärare som har prioriterat olika inom kurserna (matte b + c) vilket gör att alla (typ jag) inte har gått igenom det som "varit ett av de viktigaste momenten inom bla bla bla" och då kan liksom alla andra det och jag är inte den som skulle räcka upp och säga att jag inte fattar i helklass. sen använder han sig av så mycket mer matematiska tecken/språk som jag inte alls är van vid. men jag hoppas verkligen min bok kommer på måndag, jag har fått låna en kombinerad matte c och d bok av simon och när jag varit hemma i skåne ska jag ta med alla mina gamla matteblock och gå igenom. känns bara segt att vi har tenta om åtta veckor och för varje föreläsning som går hamnar man ett steg bakåt.

men efter matte i fyra timmar på torsdag förmiddagen väntade första föreläsningen i biologi! kul! vi ska ha tre olika lärare och har än så länge träffat en, sofia. nästa vecka har vi typ biologi hela veckan och såklart krockar det med matte d, vilket det inte får göra, men eftersom vi bara är fem som läser, kommer det förmodligen bli att de filmar föreläsningarna vi missar så får vi titta på dem senare. funkar kanske bra, men hade nog hellre gått live.

jag fryser så mycket här att jag efter skolan i torsdags köpte mig en värmefläkt! (och vantar, fattar inte hur jag kunde glömma att ta med mig vantar, men de kostade i alla fall bara 20 kr!) vi har ingen termometer här så vet inte hur kallt det är men jag tror att det ligger på kanske 18-19 och det tycker jag är kallt. men troligen är jag lite bortskämd att vi har det varmare hemma. men just nu har jag bara kortärmad pyjamaströja, leggings + mysbyxor och sockar på mig och för tillfället tryser jag inte alls! (häromnatten sov jag men tre tröjor, två par byxor och sockar.)

igår var vi på systemet och jag (läs: cornelia) köpte en bag in box, lite öl och lite cider. hem snabbt och lagade mat, sen fick jag låna connes cykel och jag cyklade hem till anna, där petronella och jonathan var. senare kom johanna, och därefter håkan och sedan jacob. och ännu lite senare kom sabrina och lisa. vi gick in till stan där vi till slut hamnade på km där den andra johanna mötte upp oss. hängde där någon timme och sedan gick vi och åt innan alla drog hem. var jättetrevligt att hänga med lite folk från "klassen"!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0