.

när jag och conne varit och handlat igår, tittade vi på en film och sedan åkte jag, conne och sofia för att kolla vart jag skulle bli av idag så jag inte skulle åka helt vilse! därefter åt vi tacos tillsammans med två tjejer, linda och sara, från connes klass. kollade sedan på twiligt breaking dawn part 1 (trodde jag sett den tidigare, men tydligen inte). efter middagen hann jag också träffa min ena hyresvärd, hon kom och frågade om vi frös för tydligen hade något gått sönder i källaren som skulle fixas idag (inatt sov jag med full mundering plus dubbla täcken, svinkallt) och imorse hade vi inget varmvatten (så glad att jag inte är någon som duschar på morgonen) men nu är det igång igen. dock fortfarande kallt, men elementen är på uppvärmning igen och så är även vattnet så förhoppningsvis är lyan snart uppvärmd så man slipper så med dubbla kläder hela tiden...

MEN, första dagen! gud så nervös jag var imorse. kunde knappt äta ett päron och dricka en kopp te. körde ner en halvtimme innan jag skulle börja för att jag skulle vara ute i riktigt god tid men räknade ju inte med stoppljus och liknande (hehe, märks att man inte är från the big city) och sen när jag skulle köpa parkeringsbiljett tog det såklart jäääättelång tid, men det var ingen fara. hittade lätt vart jag skulle och haffade två tjejer på vägen. tänkte "vafan, frågar dem vart de ska" och såklart skulle de med läsa bastermin. dock lite jobbigt för jag fattade ju att de verkade känna varandra sen tidigare men de hade tydligen bara gått nian tillsammans, så de hade typ inte setts på hela gymnasiet utan det var bara av en slump den ena tjejen (ida) sett johannas namn på mejllistan. de är i alla fall här från kalmar båda två. satt med dem under introduktionen och uppropet och även sedan när vi började med kemi a (samma sal).

vi är cirka 26 stycken och alla verkar vara lite ringrostiga när det gäller kemin vilket känns bra. har labb imorgon och då är vi indelade i två grupper och jag har hamnat med både ida och johanna, rätt skönt. dock tror jag vi ska labba två och två och clearly kommer de välja varandra så jag får väl leta upp en annan som jag kan labba med imorgon. sen ska jag även ha matte d imorgon som jag kommer läsa med de som läser naturvetenskapligt basår så det kommer jag väl vara nervös för imorgon hur det ska gå. ska vara i en annan byggnad då med men tror jag hittar dit. har i alla fall bestämt träff med ida och johanna innan labben "så jag säkert hittar".

efter att vår föreläsning var slut kl 12 så skulle de flesta ha matte c en timme senare (däribland ida och johanna) så vi gick och åt på max (mmm greenburgaren!!) åkte med ida upp där så jag fick gå tillbaka ner till hamnen sen där jag parkerat bilen. hade bara betalt till kl 13 men höll tummarna att jag inte skulle få p-bot nu när ida och johanna frågade om jag ville med och äta liksom.

när jag körde hem sen kändes allt så himla bra. det var som jag hade haft en undermedveten nervositet som bara släppte när jag väl satt mig i bilen. skruvade upp radion och gled hem utan att ens nojja mig för att jag skulle köra fel eller få motorstopp vid trafikljusen (som jag alltid gör när jag kör i stadstrafik) kom hem, drack kaffe med conne, berättade om min dag och nu har jag gjort nästan alla övningsuppgifter vi fått i läxa tills nästa kemilektion (måndag). YES!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0