.

lördag:
ägnade lördagen mest åt plugg! i alla fall fram till fyra - fem då mamma kom hit! hon hade varit hos inger och gösta och lämnat kevin, moa och ella och skulle sedan komma och hälsa på mig. vi åkte och handlade mat och när vi kom hem gjorde vi pesto chicken wrap och drack vin och hade det mysigt. när simon och hans polare sen dragit på fest så bänkade vi oss i soffan och tittade på film.

söndag:
jag läste lite kemi på morgonen när mamma vilade vidare i min säng (dem dära resesängarna är ju inte dem bästa) och sedan åt vi god långfrukost. gick en runda på stan, åt lunch och sedan åkte vi över en runda till öland. när vi kom hem bakade vi whoopisar (några nya kakor jag hittat recept på och ville testa) som vi sedan fikade på - goda! sen skulle jag försöka plugga lite för jag hade diagnos idag i stökiometri. blev så sjukt frustrerad för att jag inte fattade uppgifterna så skrev ett hjälp-mejl till emelie och under tiden jag väntade på svar gick jag och mamma ut en runda. jag gick igenom emelies lösningar på de uppgifterna jag undrat om och hängde då med till 100 %. jag gör det bara svårare än vad det är när jag löser dem själv. hur som, klockan blev nio och vi tittade på wallander innan det blev läggdags.

måndag:
jag började skolan vid tio idag så vi gick upp i tid så vi skulle hinna äta frukost tillsammans utan att stressa, sedan skjutsade mamma mig till skolan. när jag slutade vid tolv drog vi ner till stan igen och gick en lite sväng och kollade i de affärer som varit stängda igår. vi åt lunch och sedan åkte vi och handlade mat igen (som sagt: passar på när jag har tillgång till bil) och fikade på kaka och kaffe innan det var dags för mamma att bege sig till skåne.

har varit jättemysigt att ha mamma här glad att vädret var på vår sida och skötte sig så hon kom redan i lördags istället för söndag så vi fick i alla fall en heldag. precis som när pappa åkte hem förra veckan så var det jobbigt när mamma med åkte hem idag. plus att jag såklart är själv hemma så det blev jättensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0