.

det var kul att ha pappa här uppe idag, fastän det inte var så länge. jag tyckte det var jobbigt när han åkte hem, precis som när han åkte hem från london och jag var själv kvar. var själv hemma nu när han åkte men conne och sara kom strax efter så det blev ok. vet inte varför jag blir sådär blödig fortfarade, 20 bast nu ju, this is life!

hur som helst, vi hann fika lite/äta frukost innan jag drog till skolan och pappa körde iväg för att titta på sin skogsmaskin. labben tog knappt en timme så jag var hemma rätt snabbt igen. snackade med conne och sara och störde dem i sitt tenta-plugg. sen kom pappa tillbaka och jag passade på att utnyttja att jag hade tillgång till bil så vi åkte och handlade mat. därefter gjorde jag soppa till lunch som vi åt och hann även med en kopp kaffe efteråt innan pappa begav sig hemåt.

jag tog tag i lite pluggande som uteblivit i helgen, känner fortfarande att jag har hur mycket som helst som ökar på efter varje dag som går. fick i alla fall tillbaka min labbrapport som jag trodde jag skulle få komplettering på som var godkänd och även innehöll en del trevliga kommentarer. roligare när det är så!

gjorde lasagne till middag som jag trodde skulle bli lite misslyckad eftersom jag råkade bränna ostsåsen lite och köttfärsen blev lite rinnig då jag hade för mycket tomatsås och för lite kött, men den blev faktiskt väldigt god! perfekt med lunchlåda till imorgon! efter maten packade jag upp min resväska och bytade lakan samtidigt som jag lyssnade på cirka en tredjedel av den biologi-föreläsningen som krockade med Ma D för några veckor sedan. imorgon kommer krock #2. så klart går jag på matten eftersom vi ska jobba med deriveringar, men fan att de inte kan ordna upp så att föreläsningarna inte krockar med varandra!!!! han filmar inte ens föreläsningarna utan spelar bara in hans röst så vi ska liksom sitta och glo rätt in i datorn i ungefär 3 - 3,5 h per föreläsning och lyssna, som om man kan koncentrera sig då utan att se vad det är han visar/pekar på liksom. jajja.

boel, min kemi-lärare hade lagt upp en inspelning där hon går igenom formelbalansering, känns bättre inför diagnosen imorgon. har gjort uppgifterna vi fått cirka 1,5 gång men känner att jag orkar inte mer nu, så istället ska jag slänga mig i sängen och titta på det senaste desperate housewives och testa sova med mitt nya underställ jag fick från jobbet i vintras. peppar för en 8-17 dag imorgon!!!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

du jag är 21 (snart) och jag har varit sjuktblödig idag, längtat hem hela dagen typ, hahahahah...

2012-02-14 @ 00:25:20
Postat av: linda

haha good to know ;=)

2012-02-14 @ 18:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0