.

vilket helvete det var att ta sig hem till skåne igår. jävla skitsnö, jävla kyla. för det första så hade det kommit mer snö under natten SÅKLART så jag får bokstavligt talat BÄRA min väska till skolan (vilket har resualterat i träningsvärk i armarna idag otränad som man är) jag kommer upp till matten högröd i ansiktet och halvt genomsvett. kul liksom. går igen vid tio för jag ska ta tåget 11.01 så jag är ute i god tid. tänkte att jag orkar fan inte bära ner min väska till stationen så jag tar första bästa buss, säger att jag är ungdom och får betala 12 kr. kommer fram till stationen, köper något att äta på pressbyrån och väntar i väntsalen. allt ser ok ut med mitt tåg. kollar sedan igen efter ett tag "ersatt med buss" vafan!! går in till reseinformationen och frågar hur långt vi ska åka buss. mellan kalmar och nybro sen väntar tåget där för det är växlingsfel på den sträckan. går ut cirka tio - fem i för att vänta på bussen. SVINKALLT ute och bussen är så klart någon minut sen. får vänta till sist eftersom det bara var jag och en annan som hade stora väskor och vi kunde inte öppna bagagedörren så busschauffören får komma ut och hjälpa oss. först verkar där inte vara plats till oss fyra som är kvar, så vi ska vänta på nästa buss, men som tur var fanns där plats!

när vi sedan kom fram till nybro HAR DET JÄVLA TÅGET KÖRT NÅN MINUT INNAN UTAN PASSAGERARE så efter kalabalik bland andra passagerare som måste till växsjö/alvesta och ombokningar av deras biljetter och bla bla bla frågar jag om det enda jag kan göra är att vänta på det tåget som går 13:19 (då skulle jag varit hemma!!!!) och ja, såklart är det. så det var bara att sätta sig ner och läsa lite kemi. sjukt segt men tiden gick ändå helt ok snabbt och sen blev klockan äntligen 13:19 och tåget körde iväg och jag var äntligen framme 15:16 där pappa kom och hämtade mig!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0