.

idag började vi inte förrän nio!! blev jätteglad när jag såg det igår. trodde vi skulle börja åtta, vilket jag gjort de senaste dagarna, så äntligen fick jag lite sovmorgon!! fast såklart skulle jag ner till kocken så jag fick dra tidigare eftersom det fortfarande är omöjligt att cykla. jag gjorde det ändå men gled med bakhjulet flera gånger så jag fick hoppa av, gå en bit, cykla en bit, gå igen osv. måste sett jätteroligt ut.

idag skulle en doktorand och forskare komma och ha föreläsning för oss och sen skulle vi göra något grupparbete. hon berättade om jordens uppkomst och systematik. sen skulle vi i grupper om tre få ett kuvert med olika bilder med organismer som vi sen skulle göra ett "släktträd" av genom att dela in dem i rätt domän (eukaryoter, bakterier eller arkéer) och därefter om de var växter, djur och sen ryggradsdjur, ryggsträngdjur, däggdjur, leddjur osv och till sist redovisa för de andra! gick bra fast det var rätt svårt att få dem på rätt gren.

mitt mål idag är att skicka in min labbrapport som jag skulle gjort tidigare. har diskussion och resultat kvar. eller jag trodde jag var klar med resultatet för jag hade skrivit dit alla beräkningar och sådant när jag inser att vi skulle inte ha några beräkningar med i resultat utan de skulle finnas på en seperat bilaga! grrr!! som tur är behöver jag ju bara klippa och klistra i word men sjukt störigt ändå för nu måste jag ju ändå skriva om resultatet/metoden lite. suck.

men första ska jag titta på scrubs och äta födelsedagsgodis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0