.

nuså, helgen dårå!

i fredags efter först en kemi- och därefter en biologiföreläsning blev klockan tolv och jag begav mig hemåt till skåne! blev ett stopp på 7-eleven där jag köpte en calzone och en ramlösa eftersom jag kom på att jag var rätt hungirg. gick mycket snabbare att köra hem eller var det för att jag låg rätt bra på gasen så fort jag kom på motovägen i ljugby! hur som, när jag äntligen kommit hem fixade jag och donade lite sen åkte jag till munka ljugby till camilla och conny där camilla och moa firade sina kommande födelsedagar. åt god mat och sedan fick jag bege mig igen hem där emma anna och emilia väntade! vi drack öl, åt chips, vinddruvor och mörk chokad. MYS!!

hade ställt klockan på 9:30 så jag ändå kunde få liiite sovmorgon. körde inom hemköp och handlade mjölk och ägg och sedan hem till pappa där frida med var. hade inte träffat någon av dem sedan nyårafton. vi åt frukost och sedan gjorde jag och frida pannkakor som vi åt till lunch tillsammans med johan och palka. när klockan närmade sig två åkte vi ner till ålderdomshemmet där vi skulle ha lite kalas för farfar som fyllde 91. åt en god tårta men så sjukt mäktig! när jag sen behövde dra hem till mamma igen för att jag skulle hjälpa till att förberedda lite till mitt egna släktkalas ville frida följa med, vilket hon fick. känns bra att det är "ok" att hon kan åka med till mamma ibland. för både pappas och mammas del (och även niclas då förstås, verkar så i alla fall) fick mest pengar och presentkort i present, men även en jättegosig filt och en "goodie-bag" med massa godis/choklad, nagellack, lotin och ansiktmasker. kul att träffa alla igen och jag däckade i säng vid ett!

jag vaknade redan 8:15 i söndags morse men låg kvar till halvtio. inger och gösta hade också varit nere i helgen och sovit hos oss så vi åt frukost och sen var det bara att börja packa för mig igen. jag och mamma körde nån gång vid halvett. mysig bilfärd faktiskt. hade tänkt att jag skulle ägna hela tiden åt att plugga (läsa) men så blev inte fallet. när vi kom fram lastade vi in alla mina grejer och jag visade mamma runt här. sedan åkte vi till ikea och åt mat och handlade lite grejer till mig, bl a en tvättkorg. så jäkla jobbigt att ha smutstvätt i en plastkasse så känns bra med en liten tvättkorg istället. vi åkte också inom ica maxi och jag passade på att handla då eftersom jag numera bara har cykel här (jobbigt om man behöver storhandla liksom, måste skaffa mig en cykelkorg)

när vi kom hem igen fick mamma bege sig hemåt till skåne igen eftersom hon skulle jobba på måndagen, annars tyckte jag hon kunde sovit här. men jag packade i alla fall upp och sen tittade jag och conne på film. har varit jätteskönt att vara hemma igen men visst är det kul att vara back in kalmar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0