tänndalen

onsdag:
jag anna johanna och jacob åkte upp till stockholm efter lunch. kom fram till vallentuna där johanna bor där vi packade ur bilen och sa hejdå till anna. hängde där ett tag sen kom moster och hämtade mig! vi fikade på på gofika som hanna hade gjort. morfar och marianne hade också kommit upp så det var kul att träffa dem med. efter ett par timmar blev jag hämtad och åkte hem till johanna igen där vi sedan kröp till sängs.

torsdag:
vaknade någon gång vid nio av att johanna kom in till mig. vi (jag) testade lite av hennes kläder och skor som jag inte kunde motstå och sedan åt vi frukost. väckte sömntutan jacob, säkerthetskollade bilen och vid tolv körde vi och hämtade upp tomas, därefter turbo och till sist tankning och sedan bar det iväg! stannde i bollnäs där vi drog in på systemet och åt på max (mmm greenburgare). efter x antal mil och timmar var vi äntligen framme i tänndalen.

fredag:
upp och åt frukost, sedan vidare till skiduthyrningen där jag och jacob införskaffade skidutrustning sedan bar det iväg till funäsberget. det gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde det skulle gå att åka skidor, samtidigt som det var lite svårare än jag trodde. de flesta har nog fått många goda skratt på min bekostnad men får väl bjuda på det. de vart i alla fall imponerade av mig vad jag lärde mig på bara några timmar. efter lite träning i mer flacka backar blev det dags för de "riktiga". det tog sin lilla tid men ner kom jag! och som belöning gick jag och johanna och köpte oss varsin öl. åkte några åk till sedan åkte vi hem, vilade, duschade, åt och sedan var det fest x3 (förfest, fest, efterfest).

lördag:
ganska bakis men efter en sovmorgon och ipren åkte vi (jag johanna jacob tomas fredrik (som kom och överraskade från oslo fredagskväll) och mikko) till röstavallen och åt lunch. därefter åkte vi till tännvallen där jag till och med åkte själv i ankarliften! jag och johanna åkte hem i förväg, hjälpte till med påskförberedelserna och vilade en stund. åt sjukt god påskmat!!!! drack öl och hot shots och sedan åkte vi ner till eriksgården.

söndag:
ännu en bakismorgon där alla nog inte kommit upp förrän vid halvtolv. hela gänget plus en som heter sofia åkte till fjällnäs och åt brunch! jättegott och så värt pengarna. vi skulle spaat där senare på kvällen men där var för mycket folk så vi struntade i det, för vi hade hellre velat vara själva. istället åkte killarna till hamra och jag och johanna åkte till norge en sväng, vi skulle egentligen åkt till röros men det fanns inte tid. mötte upp killarna på after ski där vi hängde ett tag innan vi åkte hem. lite senare på kvällen åkte jag johanna och anders lite längdskidor, kul att ha testat det med!

måndag:
frukost och packning ut i bilen och sedan vart det bilåkning resten av dagen. blev ett stopp i vallentuna där vi bytade bil och åkte sedan med johannas nära vän anna ner till kalmar. sjukt trist att komma hem faktiskt. har haft jättekul och önskar vi kunde stannat längre och hunnit med mer, men är väldigt nöjd ändå!!!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

men lätt att du ska vara nöjd linda, tyckte det lät som att ni hann med hur mkt som helst, låter riktigtnajs! :)

2012-04-11 @ 21:10:14
Postat av: anna

låter som du haft det töppen ju!!! typsikt bara att tiden ska gå som fortast när man har som roligast hehe. kul att du fick testa på skidor med :D

2012-04-11 @ 21:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0